Groep 4

Een dag in groep 4

 

Een dag in groep 4 begint door een begroeting bij de deur door juf José of juf Corinne. De kinderen druppelen vanaf 8:15 langzaam binnen een gaan gezellig kletsen of al aan het werk. Bij ons in de groep staat het rooster altijd op het bord. ‘s Ochtends kunnen de kinderen al zien wat ze die dag gaan doen en aan welke doelen we gaan werken.

 

De ochtend starten wij altijd met lezen, dit doen we door heel de midden- en bovenbouw zo. Daarna gaan we rekenen, ook dat is op de bovenverdieping bij alle groepen zo, de kinderen zijn nog fris en kunnen zich dan goed concentreren op de sommen.  De rest van de ochtend werken we vooral aan taal, spelling en technisch lezen. We maken de lessen zo afwisselend mogelijk door bewegend te leren en door buitenlessen. We gaan twee keer per dag buiten spelen, dit is afwisselend op een van de pleinen. De middag is gevuld met lezen met begrip, wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis, natuur), verkeer, muziek, tekenen en knutselen.

Ook werken we een aan hechte groep met een fijne sfeer. Dit doen we door middel van ‘Kwink’.  We houden elkaar in de gaten zodat iedereen zich prettig voelt in de groep.

  

In de klas hebben wij een takenlijst. Op deze lijst staan de taken die de leerlingen die week kunnen doen. Dit zijn taken zoals: oud papier legen, kasten netjes maken enz. 

Elke week hebben de kinderen een andere taak.

Als we naar huis gaan dan staat juf José of juf Corinne weer bij de deur om tegen iedereen gedag te zeggen.

  

Bijzonder en en leuk aan onze groep is,

 

dat in de groep iedereen fijn samen werkt. We helpen elkaar wanneer dit nodig is en spelen fijn samen.                                         

Ook houden wij klassenvergaderingen om te bespreken hoe het in de groep gaat. In de eerste week hebben we samen met de kinderen afspraken gemaakt hoe we fijn kunnen werken in de groep.